Bokkontrakt

Jag har i dagarna fått ett bokkontrakt för att skriva en bok i ämnet Service & Bemötande på uppdrag av UHR. Det ska främst bli en lärobok för gymnasieskolan för yrkesinriktningar där ämnet service och bemötande finns med i studieplanen, t ex hotell, servering, kök, turism, handel.
Boken ska bygga på teori varvat med intervjuer med personer från olika branscher som arbetat aktivt och löst problem inom varje teorikapitel. Tanken är att det ska bli en helhetsupplevelse för läsaren.
Manus ska vara inlämnat i slutet av augusti och boken är planerad att börja kunna användas i undervisning ute på gymnasieskolorna från vårterminen 2012.

Om du är yrkesverksam inom någon av ovan nämnda branscher och känner att du vill bidra med material eller tankar och idéer i ämnet service och bemötande till boken är du välkommen att höra av dig till mig. Mejla mig på camilla@serviceidentity.se.

Om Camilla Olsson

Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i Nyheter. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *