Hjälp för god sömn

Min man var i London för ett par veckor sedan och bodde på ett hotell som hade tänkt till vad det gäller sina gästers nattsömn.
På sängen låg ett litet ”sömn-kit” bestående av en broschyr om vikten av en god natts sömn och en liten kartong som innehöll två flaskor. Den ena flaskan skulle man rulla innehållet på handleden och på halsen och samtidigt andas in djupt. Innehållet i den andra flaskan skulle man spraya på kudden.

Nu kan man tro att hotellet var beläget bredvid en högljudd motorväg, men så var inte fallet.
Istället gjorde hotellet en stor sak av att om man som gäst bor på ett hotell är det två saker som är viktiga – att man sover gott och får en god och ordentlig frukost. Och visst är det sant. Många hotell lägger alldeles för stor vikt vid design och glömmer att sängkomforten är minst lika viktig. Bra kuddar, fluffiga täcken, en skön madrass, inbjudande miljö som gynnar en god natts sömn och kanske en bra bok eller tidning på bordet bredvid sängen.
Att bo på hotell handlar om olika grader av smärtlindring (över att man faktiskt inte är hemma) och bästa sättet att uppnå det är att satsa på att gästerna sover gott.

Resultatet från hotellet i London – jodå min man sov mycket gott!

Om Camilla Olsson

Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i Diskussioner. Bokmärk permalänken.

Kommentarer inaktiverade.