10 tips för att skapa goda kundrelationer

Här kommer 10 tips för att skapa goda kundrelationer.

1. Undvik negativa ord
2. Lämna klara besked
3. Skapa ögonkontakt med gästen
4. Lyssna för att förstå
5. Tala tydligt
6. Avbryt inte
7. Skyll inte ifrån dig
8. Var flexibel
9. Ge kunden total uppmärksamhet
10. Tänk på det betydelsefulla sista ögonblicket

Om Camilla Olsson

Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i Service och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 svar till 10 tips för att skapa goda kundrelationer

Lämna ett svar till Åsa Bengtsson Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *