Har ni svart bälte i service och merförsäljning?

Den 13 november håller jag den populära föreläsningen ”Har ni svart bälte i service och merförsäljning” i Malmö. Denna gång är inriktningen mot företag inom detaljhandeln.

Utmaningen för alla inom detaljhandeln är att vara konkurrenskraftig. Nya aktörer och nya koncept förändrar ständigt spelplanen. Kunder förväntar sig service och kunskap i världsklass. Kunder vill handla av säljare med rätt attityd, kunskap och inställning.
Det sker miljontals kundmöten varje dag i Sverige och kundmötet är inte längre bara en möjlighet för kunder att inhämta information om eller att köpa en produkt. Kunder söker mer. De vill också ha identifikation, få en upplevelse och uppfylla drömmar. Därför måste medarbetaren i kundmötet se sig själv i ett vidare perspektiv och inte endast identifiera sig själv som säljare.

Medarbetaren är i varje kundmöte även ambassadör, varumärkesbyggare, marknadsförare och produktutvecklare. En medarbetare är inte två extra armar och två extra ben – utan företagets största möjlighet till att skapa tillfredsställelse hos företagets kunder och samtidigt lönsamhet.

Mötet med varje kund är den framgångsfaktor som alla måste göra till sin – så har ni svart bälte i service och merförsäljning?

Föreläsningen är en halvdag och bygger på en kombination av teori, övningar, diskussioner och erfarenhetsutbyten. Allt för att föreläsningen ska ge så mycket kunskap och praktiska arbetsverktyg som möjligt.

Om man vill veta mer om kursens innehåll, pris och hur man anmäler så finns det en PDF att ladda ner här (Svart bälte i service och merförsäljning)

Om Camilla Olsson

Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i Kurser och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *