Något oväntat

Ibland händer det att en ”serviceräv” som jag blir oväntat överraskad. Det är ofta de små omänksamheterna som kan vara just det som gör den stora skillnaden i en upplevelse för en kund. Jag älskar att hitta dessa små detaljer och samlar gärna på dem som goda exempel.
Under en resa till Örebro igår hittade jag denna härliga lapp på kundtoaletten på Bauhaus. Överraskande och glädjande.
Det är otroligt ofta som t ex butiker glömmer att hålla i ordning på kundtoaletterna. De ska fräschas till under dagen och vara rena och snygga, eftersom dessa kan vara en del av kundupplevelsen. En Bauhaus-butik som säljer toalettinredningar mm borde ju verkligen ha fräscha och fina kundtoaletter för att göra reklam för produkterna de säljer i varuhuset, men ofta är det tyvärr inte så.
I Örebro är det dock så. Plus att de lagt till lite omsorg om sina kunder.
Ett bra exempel för andra att ta efter.

Om Camilla Olsson

Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentarer inaktiverade.