En hotellhjälte

Jag har länge haft en hotellhjälte. En av många beundrad sådan. För sin entusiasm, sitt nytänkande, sin nyfikenhet och sin aldrig sinande energi. Jag hade förmånen att lyssna till honom när han var i Malmö för någon vecka sedan, och den energin han gav varade i flera dagar. Vissa beskyller honom för att vara för mycket av det mesta, men jag tycker att allt det som är för mycket bara bidrar till att han är en ännu större hotellhjälte. Ett geni, faktiskt.
Att våga tänka nytt, att våga chansa, att visa nya vägar, att sätta trender, att våga ha en åsikt i en i övrigt traditionell industri och framför allt att lyfta hela hotellindustrin till nya höjder.
Skrattade när han under föredraget för någon vecka sedan i Malmö jämförde och sade att Malmö är för Choice vad Amerika var för Christofer Columbus. Underbart med människor som vågar utmana.

Petter Stordalen – du är min hotellhjälte!

Om du vill läsa mer om Petter Stordalen finns en mycket läsvärd artikel här om honom, hans fru och deras gemensamma arbete med att göra kapitalismen smartare och om att efterlämna en värld som är till för fler att leva i än oss i denna generationen.

Bild: Veckans Affärer

Om Camilla Olsson

Camilla Olsson har lång erfarenhet från ledande befattningar inom besöksnäringen, bland annat som hotelldirektör och chef inom flygbranschen. Sedan många år driver hon också ett konsultbolag där hon är rådgivare till exempelvis hotell, restauranger och butikskedjor. Hon är också en populär föreläsare som anlitas av företag både i och utanför branschen, organisationer, universitet/högskolor och myndigheter. Camilla Olsson har skrivit böckerna "Service & Bemötande" samt "Marknadsföring för besöksnäringen".
Det här inlägget postades i Diskussioner och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *