Första intrycket

Det är viktigt att alltid ha det först intrycket i åtanke. Det lägger grunden för hur resten av relationen till företagets kunder kommer att bli. Ett dåligt första intryck är ganska svårt att reparera och skapar alltid en viss vaksamhet från kundens sida. Hur man pratar och hur man ser ut och vilket kroppsspråk man har är viktiga faktorer för att skapa en god inledning och en positiv första kontak med en kund.

Tänk på att första intrycket går det inte att göra en repris på!

Det här inlägget postades i Service och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 svar till Första intrycket

  1. Åsa Bengtsson skriver:

    Så sant, Camilla!

  2. Be yourself. skriver:

    Så sant så sant Camilla! Som du skriver är första intrycket viktigt för en fortsatt bra kundrelation. Här är även klädsel viktigt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *