Att vara sig själv säljer

Att vara sig själv är A och O i alla möten med andra människor, men alldeles särskilt i servicesammanhang. Om man är sig själv kan man lättare bjuda på sin personlighet och låta kunden göra det samma. Det skapar trygghet och ärlighet som är en av de viktigaste faktorerna i mötet mellan människor. Om man låtsas vara någon annan än den man är lyser det snart igenom och skapar en osäkerhet hos kunden.

Om kunden inte kan lita på dig som person och den personlighet som du speglar – hur ska det då gå att lita på det som du säger eller som du försöker sälja?

Det här inlägget postades i Service och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 svar till Att vara sig själv säljer

  1. Lisbeth Böhm skriver:

    Genuin är ordet jag kommer att tänka på. En genuin person som utstrålar kunskap och som erbjuder sin service på ett enkelt sätt, Som du Camilla!

  2. Åsa Bengtsson skriver:

    Ärlighet varar längst. Håller helt med!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *