Snart är det sommar och årets viktigaste försäljningsperiod

Snart är sommaren här och då börjar en av årets viktigaste försäljningsperioder för besöksnäringen och detaljhandeln. Det är under sommaren och ända fram till september som allt måste fungera. När man har som mest att göra gäller det att vara på topp i sin serviceleverans och ha förberett sin verksamhet och sina medarbetare för att sälja som mest samtidigt som personalen ska leverera upplevelser. Det är för många företag inom besöksnäringen och detaljhandeln livsviktigt att lyckas under sommarsäsongen och samtidigt är det under denna period många företag använder sig av säsongsanställda och sommarvikarier.

Så, hur skall det gå i sommar? Svaret på den frågan beror mycket på företagets medarbetare. Det är medarbetarna som är av största betydelse för att få att företaget ska få nöjda kunder och lönsamhet, så frågan är egentligen –
Har du som företagare satsat på dina medarbetare så att de har verktygen för att kunna leverera?

Om inte, så finns fortfarande chansen. Service Identity står redo att rycka ut akut för att föreläsa om hur man skapar lönsammare kunder genom merförsäljning och service, hur man skapar upplevelser samt om service och bemötande.
Ge företagets medarbetare verktygen för att kunna skapa en lönsam sommar med nöjda kunder. Kontakta oss så berättar vi mer.

Det här inlägget postades i Utbildningar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Ett svar till Snart är det sommar och årets viktigaste försäljningsperiod

  1. Åsa Bengtsson skriver:

    Jag tror du har helt rätt, Camilla och med många sommarvikarier och säsongsanställda är det vanligt att man missar det där med gedigen träning, att man vurmar för varumärket och servicenivån. Men oftast är det ju dessa korttidsanställningar som inte får så mycket stöd i vare sig tid eller pengar, även om dessa personer ju är företagets ansikte utåt under 10 veckor av året.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *